Forum van de bende!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Genoeg water op de maan om er te gaan wonen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Genoeg water op de maan om er te gaan wonen Empty Genoeg water op de maan om er te gaan wonen

Bericht  Jonathan ma dec 22, 2008 12:47 am

Er zit genoeg ijs in de poolkraters op de maan om voor drinkwater te zorgen op een toekomstige basis. Onderzoekers van de universiteit in Durham hebben een nieuwe analyse gemaakt van gegevens van de Lunar Prospector, een ruimtesonde die in 1998 naar de maan werd gelanceerd, onder meer om onderzoek te doen naar de aanwezigheid van waterstof.

Ze kwamen tot de conclusie dat er veel waterstof zit in diepe poolkraters op de maan. Volgens de wetenschappers zijn de waterstofatomen in de kraters deel van watermoleculen in de vorm van ijskristallen.

Volgens hen is er waarschijnlijk zelfs zo'n grote voorraad ijs op de maan te vinden dat een maanbasis met gemak van drinkwater zou kunnen worden voorzien. Maanwater zou daarnaast dienst kunnen doen als bestanddeel voor raketbrandstof. Er zou zeker 200.000 miljoen liter water op de maan zijn volgens de berekeningen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/564299/2008/12/20/Genoeg-water-op-de-maan-om-er-te-gaan-wonen.dhtml

Wat vinden jullie daarvan? Dat is toch goed nieuws? Very Happy
Misschien zullen de films realiteit worden...
Als ze er zouden in slagen om een bewoonbare basis te maken op de maan, zou dat misschien wel een oplossing kunnen zijn tegen overbevolking.
Het is wel waar dat de maan zeer klein is maar ja, hopen kan altijd é Very Happy



Misschien zullen de films realiteit worden... king

Jonathan
Crew
Crew

Aantal berichten : 112
Leeftijd : 35
Woonplaats : De Panne & Merelbeke
Registration date : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Genoeg water op de maan om er te gaan wonen Empty Re: Genoeg water op de maan om er te gaan wonen

Bericht  Natacha ma dec 22, 2008 2:13 am

Mijn mening is misschien wat overdreven maar persoonlijk vind ik het erg!
Wij, mensen, maken het planeet kapot EN wat we als oplossing vinden is andere planeten te gebruiken (en "par le chemin" ze ook kapot maken...)
Ja, ik ben niet echt overtuigd... confused
Aan de andere kant vind ik de wetenschappen wel fantastisch, en dat ze zo dingen ontdekken vind ik wel cool... het is dus gewoon het idee dat mensen alles kapot maken dat mij stoort Smile

alien

(sorry als mijn nederlands slecht is Rolling Eyes kben moe :p)
Natacha
Natacha
Crew
Crew

Aantal berichten : 59
Leeftijd : 34
Woonplaats : Bruxelles, De Panne
Registration date : 12-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Genoeg water op de maan om er te gaan wonen Empty Re: Genoeg water op de maan om er te gaan wonen

Bericht  filiphch di jan 13, 2009 10:39 pm

zalig!
strax nog appels van de maan :-p
filiphch
filiphch
Crew
Crew

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 33
Woonplaats : Je reet! :D
Registration date : 18-12-08

http://www.filiphch.co.cc

Terug naar boven Ga naar beneden

Genoeg water op de maan om er te gaan wonen Empty Re: Genoeg water op de maan om er te gaan wonen

Bericht  Renaat do jan 15, 2009 1:28 am

Maar... een bewoonbare plaats... Ik weet niet zo heel veel van wetenschap, maar toch, zal ik eens mijn menig geven... ('k heb zin om te lullen)

Als we de aarde, een bewoonbare plaats maken,... Dan zit je volgens mij terug met het probleem van "MAKEN"... Ik zie echt geen voordelen in een gemaakte leefbare wereld... Ik geloof niet in gemaakt, ik geloof in evolutie...
En volgens mij, is dat water daar geen methode om ooit leven mogelijk te maken op de maan maar eerder om het probleem van water in onze wereld te verhelpen. Want hmm... wie zei dat terug, dat de derde WO, de strijd om water zou zijn... Maar ja, er zijn er intussen al zoveel die een 3de WO beweren, dat het niet meer geloofwaardig is...

Soit, ik zie mij persoonlijk niet echt verhuizen naar de maan. Toch niet in tijden van crisis
Renaat
Renaat
Crew
Crew

Aantal berichten : 80
Registration date : 17-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Genoeg water op de maan om er te gaan wonen Empty Re: Genoeg water op de maan om er te gaan wonen

Bericht  filiphch do jan 15, 2009 7:21 pm

Renaat schreef:Maar... een bewoonbare plaats... Ik weet niet zo heel veel van wetenschap, maar toch, zal ik eens mijn menig geven... ('k heb zin om te lullen)

Als we de aarde, een bewoonbare plaats maken,... Dan zit je volgens mij terug met het probleem van "MAKEN"... Ik zie echt geen voordelen in een gemaakte leefbare wereld... Ik geloof niet in gemaakt, ik geloof in evolutie...
En volgens mij, is dat water daar geen methode om ooit leven mogelijk te maken op de maan maar eerder om het probleem van water in onze wereld te verhelpen. Want hmm... wie zei dat terug, dat de derde WO, de strijd om water zou zijn... Maar ja, er zijn er intussen al zoveel die een 3de WO beweren, dat het niet meer geloofwaardig is...

Soit, ik zie mij persoonlijk niet echt verhuizen naar de maan. Toch niet in tijden van crisis
volgens mij MAAKT de mensheid de aarde nu KAPOT ;-)
filiphch
filiphch
Crew
Crew

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 33
Woonplaats : Je reet! :D
Registration date : 18-12-08

http://www.filiphch.co.cc

Terug naar boven Ga naar beneden

Genoeg water op de maan om er te gaan wonen Empty Re: Genoeg water op de maan om er te gaan wonen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum