Forum van de bende!
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De "Leterme" topic

2 plaatsers

Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty De "Leterme" topic

Bericht  Renaat vr dec 19, 2008 1:47 am

Leterme = een deugniet

Heb jij iets te melden over Leterme... Hier melden!
Renaat
Renaat
Crew
Crew

Aantal berichten : 80
Registration date : 17-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Jonathan vr dec 19, 2008 9:17 pm

Veel heb ik niet te melden aangezien ik er niet veel van ken.
Maar ik heb gezien dat hij ontslag moet nemen, het zou te maken hebben met Fortis en zo...
Ik denk dat er weer een politieke crisis op komst is... Leve België Razz


king

Jonathan
Crew
Crew

Aantal berichten : 112
Leeftijd : 35
Woonplaats : De Panne & Merelbeke
Registration date : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Renaat vr dec 19, 2008 9:55 pm

Jonathan schreef:Veel heb ik niet te melden aangezien ik er niet veel van ken.
Maar ik heb gezien dat hij ontslag moet nemen, het zou te maken hebben met Fortis en zo...
Ik denk dat er weer een politieke crisis op komst is... Leve België Razz


king
'k ga het je eens uitleggen ^^

Iedereen wilt dat Leterme ontslag neemt. Maar hij wil precies niet.

Wat was nu de aanleiding...
Fortis ==> zou verkocht worden BNP (de regering, staat besliste dat) ==> maar de aandeelhouders willen dat niet en vinden dat niet kunnen, dus ze starten een rechtzaak ==> ze winnen die, dus de verkoop wordt bevroren, dus de staat kan niet verkopen aan BNP ==> de staat is niet akkoord dus ze willen de uitspraak van de rechtzaak teniet doen door in cassatie te gaan (cassatie = het hoogste gerechtshof van België) zodat ze toch kunnen verkopen ==> maar nu begint het probleem voor Letermpie ==> Er zou wat verkeer geweest zijn tussen het hof van cassatie en de uitvoerende macht...

En zoals we allen weten ==> Scheiding der macht ==> Dus dat mag niet hé ==> aangezien de machten allemaal onafhankelijk moeten kunnen werken... ==> Dus stoute Leterme...

Maar 't zijn al juristen bezig met het feit dat we eigenlijk geen scheiding der machten hebben. Maar een samenwerking der macht. Soit... Een beetje een domme uitleg vind ik. Want er moet een effectieve en daadwerkelijke scheiding der machten zijn.

Soit... Als we 'één' iets kunnen onthouden van Leterme is dat een man die alles zou oplossen, uiteindelijk niets oplost. Leterme is volgens mij niet klaar voor zo'n grote verantwoordelijkheid aangezien hij uit het Vlaams parlement komt en daar is praktisch geen oppositie. Want de communautaire kwestie (BHV) is toch een onderwerp die heel veel tegenkantingen kent waarvoor Leterme niet klaar is en nu komt daar de crisis (fortis, werkloosheid,...) bij. Het komt zo alles een beetje bij elkaar.

Hij had 800.000 stemmen maar blijkbaar wilt geen een hem hebben vandaag. En dat is wel raar want in België zijn/waren ze niet vies van een schone uitleg voor een vuil zaakje...

Soit om niet in populisme te vervallen, denk ik, dat ik nog een eindje zou kunnen doorgaan maar ik ga je sparen, Jona Razz
Renaat
Renaat
Crew
Crew

Aantal berichten : 80
Registration date : 17-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Jonathan vr dec 19, 2008 10:03 pm

Ah nu versta ik het veel beter! Bedankt voor je uitleg, en je moest me de rest niet besparen hoor, het is nog interessant om te weten Razz

Dus als ik het goed versta zou een ontslag van zijn kan wel voordelig zijn...
Maar wie gaat er dan zijn plaats innemen? Guy? Of nog iemand anders?
En soit, als dat gebeurt is, zullen we dan weer zonder bestuur zijn?

Zoveel vragen en zo weinig antwoorden, komaan Renaat, toon eens wat je ervan kent, ik verlang naar je kennis Very Happy


king

Jonathan
Crew
Crew

Aantal berichten : 112
Leeftijd : 35
Woonplaats : De Panne & Merelbeke
Registration date : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Renaat vr dec 19, 2008 10:45 pm

Jonathan schreef:Ah nu versta ik het veel beter! Bedankt voor je uitleg, en je moest me de rest niet besparen hoor, het is nog interessant om te weten Razz

Dus als ik het goed versta zou een ontslag van zijn kan wel voordelig zijn...
Maar wie gaat er dan zijn plaats innemen? Guy? Of nog iemand anders?
En soit, als dat gebeurt is, zullen we dan weer zonder bestuur zijn?

Zoveel vragen en zo weinig antwoorden, komaan Renaat, toon eens wat je ervan kent, ik verlang naar je kennis Very Happy


king
Mja, voordelig zou het niet zijn. Aangezien, het heel lang zou duren tegen dat we dan terug bestuur krijgen (dat zijn heel veel procedures). En bestuur is in tijden van crisis essentieel.

Wat kunnen oplossingen zijn en wat niet:
- Guy gaat zijn plaats niet innemen. Dat zou niet logisch zijn. Aangezien Guy op vakantie is voor een jaar. Acht jaar premier, dat vraagt toch een serieuze inspanning. En Guy wilt voor Europa dienen. Guy is nu namelijk een vent die zoals iedere weldenkende man Europees denkt. Soit, het zou in principe kunnen dat een liberaal premier wordt maar alweer dat zou niet zo logisch zijn (aangezien cd&v de verkiezing overduidelijk won). Herman Van Rompuy of die voorzitster van de CD&V (naam ontsnapt mij) zou in principe premier kunnen worden maar alweer dat zou niet logisch zijn aangezien dat een beetje vuil is om iemand politieke te doden binnen één partij. ==> Dus cd&v gaat proberen Yves zo lang mogelijk aan te houden.
Guy wordt ook door veel mensen als de grote weldoener van België gezien. Wel wel, dat komt een beetje door de neoliberale media. En iedereen weet het, media heeft een grote invloed op ons. Ik ga hier Guy niet slecht maken. Maar iedereen spreekt over: 'tijdens de blauwe regering ==> de regering van Guy was er geen overheidstekort' ==> Wel, dat komt doordat Guy eenmalige maatregelen nam (bv. verkoop van gebouwen) en geen crisis kende ==> ook daar kan ik nog op in gaan maar niet zo belangrijk. Ik wou gewoon aanduiden dat blauw (guy) ook niet zo de hemel was.
- een nieuwe verkiezing zou ook een oplossing zijn ==> maar alweer te veel procedures en dat is niet echt goed in tijden van crisis
- De typische Belgische oplossing: gefoefel, gefoefel, gefoefel,... en uiteindelijk een ongeveer oplossing en dan weer wat gefoefel omdat vorig gefoefel goed te foefelen... En zou gaat het oneindig door... ==> Nu zouden ze dus kunnen
a) de regering gelijk geven en zo is de crisis lam gelegd
b) de aandeelhouders gelijk geven ==> maar dan is de regering niet gelukkig en moet de regering weer zoeken naar een alternatief

maar de regering dacht zo... De oplossing is: 'het doen ontbreken van een alternatief' ==> zo moesten de aandeelhouders akkoord gaan met Leterme... Maar neen, ze gingen niet akkoord ==> vandaar de grote problemen van gisteren en vandaag ^^

Wil je nog? Razz
Renaat
Renaat
Crew
Crew

Aantal berichten : 80
Registration date : 17-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Renaat vr dec 19, 2008 10:53 pm

Ik las net dat Leterme ontslag nam... Oké dat is niet logisch...

Dus wat kan er nu
- Nieuwe vorming regering
- Nieuwe verkiezingen

Ahja we kunnen ook terug naar de standenmaatschappij Very Happy (rechtenhumor hé Razz)


EDIT:
Ik vermoed nieuwe verkiezingen, aangezien alle partijen behalve groen nieuwe verkiezingen willen.
Trouwens de koning moet ook nog het ontslag van Leterme aanvaarden. Als hij dat niet doet, moet Leterme door.
Renaat
Renaat
Crew
Crew

Aantal berichten : 80
Registration date : 17-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Jonathan vr dec 19, 2008 11:05 pm

ah zo... Wel nu ben ik eindelijk volledig mee met heel het gebeuren! Ja ja, de actualiteit... Ik zou het toch een beetje nauwer moeten volgen hé, maar ja, geen tijd, ik moet leren Very Happy

Maar soit, bedankt voor je uitleg!

En het is eigenlijk toch zoals ik het voorspeld had, er komt vast weer een politieke crisis, maar het wordt afwachten hé!


king

Jonathan
Crew
Crew

Aantal berichten : 112
Leeftijd : 35
Woonplaats : De Panne & Merelbeke
Registration date : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Renaat za dec 20, 2008 3:36 pm

haha 't is niets
en je moet het iedere dag volgen hé... Gelijk nu is het nieuws weer geil wi Very Happy
Renaat
Renaat
Crew
Crew

Aantal berichten : 80
Registration date : 17-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Jonathan za dec 20, 2008 8:01 pm

Renaat schreef:haha 't is niets
en je moet het iedere dag volgen hé... Gelijk nu is het nieuws weer geil wi Very Happy

Hehe ik betwijfel dat ik da ga doen ... Geen tijd hé, ik moet leren Rolling Eyes



king

Jonathan
Crew
Crew

Aantal berichten : 112
Leeftijd : 35
Woonplaats : De Panne & Merelbeke
Registration date : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De "Leterme" topic Empty Re: De "Leterme" topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum